2014. április 29., kedd

Varbergs 2 dagars – City ahol bizonyítani kell



Ezt is megértük…

Nem lehet elég korán kezdeni
Kevesen ugrották meg a hidat

A 2014-es szezon nyitófutama, mint ahogy azt már írtam, hazai földön, tökéletesen ismert pályán került megrendezésre. Az edző pályánkon állt rajthoz közel 180 kerekes, hogy megmérettesse magát.
Az utolsó rajt volt a miénk, 13:45-re volt kiírva, és jó szokásomhoz képest utolsóként értem a rajt területhez. Meglepődve tapasztaltam, hogy mégsem a tavalyi eredmények alapján sorolnak be minket, hanem érkezési sorrendben… Ezt megszívtam. A 3. sorból vártam a rajtot, amit végül elhalasztottak 15 perccel, mert az előző kategóriákból még voltak a pályán. Időközben sikerült egy sorral előrébb túrni magamat, így is vakartam a fejemet, hogy mit csináljak. Tudtam, hogy aki nem elsőnek fordul, az keményen kell hogy dolgozzon, mert különben esélye sincs.






14:00-kor elindult a mezőny, én próbáltam a bal szélre helyezkedni, ami ugyan kerülő volt, de legalább üresen állt. Sikerült a szűkületig a 2. helyre felkapaszkodnom, aztán a füvön még toltam egyet és az első kanyarba már elsőként estem be. Innen kicsit könnyebb dolgom volt, ugyan a szelet is én fogtam, de legalább kipipálhattam, hogy a rajt az enyém lett, és én diktálhatom a tempót. A tervem be is vált, a nyílt szakasz után az első lejtő, sőt még a visszafordító is az én irányításom alatt lett letudva. Aztán hátba vágott egy kolléga. Picit bennem volt az ideg, hogy hol fogom tudni visszavenni a helyemet, de mikor felértünk a síkra, majd befordultunk az első technikás részre, ott végig a hátsó kerekén voltam.   Hátul nem hallottam senkit, így csak egy irányba kellett figyelnem. Hamarosan túl voltunk az első km-en, és megérkeztünk a letöréshez.

Itt még nem volt semmi baj :P
Håkan az egyszerűbb baloldali lejárót választotta, míg én a rést észrevéve a jobb oldalon ugrottam le, ami egy kb 70 cm magas ugrás jelentett. Legalább százszor megugrottam minden baj nélkül, de most nem úgy alakult ahogy kellett volna. 
Ők is dual-ban nyomták, de nem akadtak össze

A landolás pillanatában az első kerékből kiszökött a levegő – tömlő nélkülire váltottam nem rég – és ezzel egy időben kaptam egy kellemes lökést balról. Nem tudom hogy direkt volt-e, vagy csak a bénasága miatt támasztékot látott bennem, de a következmény számomra egy hatalmas bukás lett. Mire felálltam, összeszedtem a kulacsot és magamat, még mindig senki nem ért utol. Felpattantam és folytattam az utat, de 15 méter múlva úgy felborultam, mint a büdös bogár. Mivel levegő nélkül semmi tartása nem volt a guminak, így azonnal kicsúszott, ahogy ráfékeztem a következő szikla előtt.  Mire összeszedtem magamat ismét, addigra viszont már az egész mezőny elhaladt mellettem. Na jó, kis túlzással…

Így terveztem az első körben is...
Mivel semmi tempóm nem volt, a kanyarokban mintha jégen mentem volna, egyenesben is óvatosan, minél kíméletesebben kellett haladnom, hogy ne törjem össze magam még jobban. Elég aggasztóan ütött az első kerék, próbáltam kunyerálni egyet, de aztán mire a technikai zónába értem, nem segített senki, így gyorsan rádugtam egy pumpát és láss csodát, a tej megtette a hatását, és a nyomás bent maradt… Eddigre a 20. pozícióig zuhantam vissza, a 23 indulóból.

Sziklakert az első körben, mindenkitől lemaradva
Csak az lebegett a szemem előtt, hogy hazai pályán nem járathatom le magam, így hiper űrsebességre kapcsoltam és a kicsi Crescent jól vette az akadályokat. 3 köröm volt hátra, és éreztem hogy nagyon le vagyok maradva, nem volt min gondolkodni. Félre tettem a fájdalmat, és félre tettem a gondolatokat, az ésszerű gondolatokat és mindent. Mondhatnám hogy leszállt a lila köd, és semmi nem érdekelt, csak a bosszú és a bizonyítási vágy…

Kapaszkodás magas iskolája
Ne hátra nézz, a jövőd elöl van...
... még eggyel előrébb ;)
Hasznát vettem annak a rengeteg körnek, amit megtettem ezen a pályán, és nagyon jó volt, hogy ismerem, mint a tenyeremet. Szépen lassan elkezdtem felszívni magamat. Vérszagot szimatoltam… Mint kiderült kicsit később, a saját vérem volt, de legalább beindult a gépezet. Olyan helyeken sikerült előznöm, ahol a pályaismeret és az erő együttes jelenlétére volt szükségem. Mindenki hülyének nézett, de ahol nem akartak előzékenyek lenni, ott betettem a kereket és nem volt választás, el kellett hogy engedjenek. Semmi gond, ügyesen megoldottam, a pálya teljes hosszában a nevemet kiabálták, nagyon jó dopping volt. 

A hajsza folytatódik
A Nutrixion XX Force, igazi agydurrantó (by Eszti) volt, mintha madzagon húztak volna, úgy törtem előre, megingás nélkül. A sziklakertben mindig sikerült előnyt szereznem, nagyon élveztem a versenyzést és nem éreztem magamat fáradtnak.

Sziklakert tempósan
Nem a legmegerőltetőbb pálya, szint tekintetében legalábbis, körönként csak 62-63 métert kellett leküzdeni, de alattomos, lassú technikás részek és gyors, sodrós kanyarok váltogatják egymást. Tökéletes volt a talaj, nagyon jól íven lehetett tartani nagy tempónál is. Imádtam. A harmadik körben picit beragadtam pár helyen, így lassabb voltam, mint akartam, de bebizonyítottam, hogy nincs olyan hely, ahol ne férne el még egy biciklis. Ennyire agresszíven még sosem versenyeztem. Köridők tekintetében az elit kategória idejét teljesítettem, 20,5 km/órás átlagot produkálva. 

Elsőre egyszerűnek tűnik, aztán ha nem gondolkozol,
akkor tényleg egyszerű :D
Utolsó kört megkezdve megláttam magam előtt egy bazi nagy, kék pólós embert, de még elég messze volt. Szinte kanyarról-kanyarra láttam hogy közeledik. Folyamatosan csökkent a távolság, a kör felénél sikerült hátba vernem, egy nem éppen baráti kiáltással… Aztán felszólítottam hogy kövessen. Mivel már elég nehezen mozgott, tudtam, hogy ha követni próbál, akkor finoman szólva meg fog dögleni. Mire leértem a focipályához, már nem volt veszélyes közelségben. Tudtam hogy az utolsó km-t még megnyomom, akkor részben boldog lehetek, legalább amiatt, hogy aki az egész versenyemet elrontotta, az mögöttem van. Kiállva tekertem az utolsó, sziklakert előtti dombot, aztán már a közönség hajrázása betolt a célba. Nem, itt most nem a híres rock mozgásra gondolok…   

Utolsó kör hajnalán
Nem tudtam semmit az eredményemről, csak azt, hogy a 12:31-es kör, amit mutatott az óra, az nagyon jó.

Visszatekintés a rajthoz... Onnan hátulról hogyan lépjek meg?
Egy rövid levezetés után viszont teljesen összerogytam. Mikor leszálltam a bicikliről, alig tudtam ráállni a jobb lábamra. Jobb oldalon nem sok glazúr maradt rajtam, alkarom, csípőm, combom, térdem, alsó lábszáram… Majd észrevettem, hogy a sisakon egy 2,5-3 centi mély horpadás van. Mindenki viseljen sisakot biciklizés közben!

Ja, onnan indultam. A piros nyíl alatt vagyok.
Hamarosan kiderült, hogy elég jót hajráztam, ugyanis 31 mp-el a győztes mögött, a 2. helyen értem célba. A 19. helyen célba érőnek – aki még a technikai szünetet megelőzően előttem volt - több mint 7 percet adtam. Érdekes verseny volt, abban az esetben ha ez nem történik, akkor lehet hogy nem hajtok ennyire, de az is lehet hogy ugyanez a tempó megmarad, és agyonverem a mezőnyt. Annak tudatában, hogy vasárnap is verseny vár rám, biztosan nem toltam volna végig 188-189-es átlagpulzuson, 194-es max pulzussal. 40-es max tempó és   20,4 km/órás átlag a pumpálást követően.

Itt még nem sejtették mi vár rájuk a 2. fordulóban
Elégedett voltam a végére. Élveztem. Az első verseny jól sikerült. 

Pulzus görbe, illetve egyenes :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése